Guilds Algemene Info

In onze game vormen ‘Guilds’ een cruciaal onderdeel waarin meerdere kingdoms binnen een bepaalde zone op de map samenwerken. Elke guild, geleid door één kingdom, streeft naar samenwerking en strategische ontwikkeling binnen hun gebied. Kingdoms binnen een guild kunnen hun krachten bundelen om buffs te ontgrendelen met guild punten, verdiend door stadsbeheer en deelname aan evenementen. Dit bevordert een dynamische gameplay waarin leiderschap kan verschuiven via oorlogen of stemprocessen. Het vernieuwde ally systeem binnen de guilds en de interactieve ‘Siege Guild Wars’ in QuestWereld dragen bij aan een meeslepende ervaring, waarbij samenwerking, strategie, en de dynamische interactie tussen spelers de kern vormen van het spel.

Guild Basics

Verdeling:
Elke map wordt onderverdeeld in vier guilds. Elk kingdom komt in de guild die over de regio heerst, aangegeven door de rode lijnen.

Afbeelding 1 de verdeling van de guilds.

Leiderschap:
Elk guild wordt geleid door één kingdom, dat beslissingsbevoegdheid heeft. We streven echter naar samenwerking binnen de guilds. Dit is de enige manier om de sterkste guild te kunnen worden.

Guild commands
-/guild info <guild>

Guild info & managen
Om de info over je guildsteden te zien moet je op de lectern in je eigen guild stad kijken. Hier is een kopje buff tree hier kan je de verschillende buffs zien. De guild leider kan op een buff klikken om hem te unlocken. Deze lectern is te vinden in het guildhuis van je stad.

Eten toevoegen aan je guildstad
Iedere guildstad heeft eten nodig om punten op te leveren. Het eten moet je doen in de kist met de sign “Foodchest”, als je het eten erin hebt gedaan verdwijnt het en wordt het toegevoegd in het informatie menu van de lectern.

 

Guild Buffs

Guild-punten:
Door steden te beheren(Zie kopje questwereld) en mee te doen aan evenementen op de map kan je guild-punten verdienen. Deze kan je gebruiken om buffs te unlocken.

Crop multiplier
Geeft een kans op het dubbelen van de crops die droppen.
Level 1: 5%
Level 2: 10%
Level 3: 15%
Level 4: 20%
Level 5: 25%

Balance bonus
Geeft per level +1 extra balance per uur.

Mythic mobs
Geeft een kans op het dubbele aantal drops, als je een mythic mob killed.
Level 1: 10%
Level 2: 15%
Level 3: 20%

Kingdom points
Per hoger level krijgt ieder kingdom in de guild +5 extra punten per dag.

Nexus breaking
Geeft tijdens een guild siege oorlog kans om dubbele damage op een Nexus te doen.
Level 1: 5%
Level 2: 10%
Level 3: 15%
Level 4: 20%
Level 5: 25%

Food efficiency
Je steden gebruiken X% minder voedsel per dag.
Level 1: 10%
Level 2: 15%
Level 3: 20%

 

Guild Leider

 Eerste guild leider criteria:
-Minstens 10 leden met een speeltijd van 6 uur
-Minimaal een grondgebied van 6 regions
-Een guild-gebouw van 30×30 met symbolische elementen, kantoren en vergaderzalen. (Dit is niet het gebouw om buffs te ontgrendelen; dat gebeurt in het Guild gebouw in QuestWereld)
-Een vlag
-Staatskas van minimaal 300 diamonds, 500 gold en 200 balance(in kingdom kas) (Je hoeft deze items niet in te leveren)

Bepalen van guild leider
Elke twee weken vindt er een stemming plaats om de guild leider te bepalen. Na de uitslag kunnen kingdoms binnen drie dagen een motie van wantrouwen indienen (In een ticket). Als 30% of meer van de kingdoms akkoord gaan, start er binnen vijf dagen een oorlog. De winnaar van de oorlog blijft één termijn (twee weken) langer de leider van de guild. Het stemmen zal automatisch via een gui gaan die elke kingdomleider kan openen. Een dag later zullen de resultaten bekend gemaakt worden.

Wat de guild leider bepaalt:
De Guild leider bepaalt de volgende dingen:
-Welke andere guilds aangevallen worden
-Welke buffs er unlocked worden in de buff-tree
-Welke steden er in QuestWereld worden veroverd

 

Guild oorlogen

Guild battlefield war
Werkt hetzelfde als een normale battlefield oorlog, maar dan tussen 2 complete guilds.

Guild siege
Een guild siege kan je doen om een Stad in de Questwereld van een andere guild over te nemen. Het doel is om binnen een half uur alle nexussen te slopen. Iedere nexus heeft 100 hitpoints.
-Level 1 stad heeft 2 nexussen
-Level 2 stad heeft 4 nexussen
-Level 3 stad heeft 6 nexussen

 

Ally Systeem

 

Normale oorlog
Bij een normale oorlog mag 50% van je team uit je guild komen, de andere 50% moet uit je eigen kingdom komen.

 

Questwereld

 

Questwereld
-Steden die bezet kunnen worden door guilds zijn gecategoriseerd als tier 1, tier 2 en tier 3.
-Tier 1, 2 en 3 steden kunnen door guilds bezet worden. Vriendelijke steden zijn voor iedereen toegankelijk.
-Elke guild kan maximaal twee steden in de questwereld bezitten.
-Voordelen: teleportatie naar eigen guild-steden en het verdienen van guild-punten voor buffs.
-Als je foodstreak op -5 komt verlies je je stad.

Stadtieren
Steden hebben verschillende gebouwen die voorzien moeten worden van verschillende type eten. Hoe hoger de tier hoe meer soorten. Je kan steden ook kwijtraken als je ze 5 dagen niet voorziet van het juiste eten.

Tier 1
-Lever 10 guild-punten per dag op
-Gebruikt 64 wheat per dag wat je in de foodchest naast de lectern moet doen

Tier 2
-Lever 15 guild-punten per dag op
-Gebruikt 96 wheat & 64 bread per dag wat je in de foodchest naast de lectern moet doen

Tier 3
-Lever 20 guild-punten per dag op
-Gebruikt 128 wheat, 128 bread & 64 steak/cooked porkchop per dag wat je in de foodchest naast de lectern moet doen

Steden veroveren
Steden kan je van elkaar veroveren doormiddel van siege guildwars. Als een stad nog niet in het bezit is van een guild kan je deze overnemen door een bepaalde quest als eerste te voltooien. Mocht je een 3e stad veroveren mag je een stad naar keuze afstaan.